fredag 1 april 2011

Snälla själar...

Dagen började inte bra idag, bilen dog i en rondell i Borås. Lagom pinsamt och lagom jobbigt liksom :)
Jag fick snällt sitta i bilen i två timmar innan jag kom därifrån.

Jag skulle på ett möte på manpower och inte hade jag med mig deras nr så jag behövde ett telefonnr och nån som kunde hjälpa mig att starta min bil. Det kom en vägarbetare och hjälpte mig putta bilen så jag skulle slippa sitta mitt i rondellen. Sen började jag att ringa runt, fy helt hopplöst att få tag i någon. Jag fick till slut tag i underbara H som kunde hjälpa mig att nå manpower så att jag kunde avboka mitt möte där. Och efter ytterligare lite tid fick jag tag på A som sa att hennes kille kunde hjälpa mig med bilen. Dock kunde han inte komma direkt. När jag suttit i bilen i nästan två timmar så kom det en främling och hjälpte mig att starta den, så tack och lov för att det fortfarande finns snälla själar där ute. Jag ska köpa mig start kablar nu så att jag kan hjälpa en annan som hamnar i min situation. Detta kommer dock inte hända denna månaden, för nu är jag helt pank pga att jag behöver ett nytt batteri. Jag behöver en del annat också som skulle fixas på bilen denna månad och jag hade tänkt lägga ut det på två månader. Tur att jag var ute förra helgen för nu kan jag inte roa mig mer denna månaden :)



En positiv sak med dagen var dock att jag fick ringa runt till alla mina gamla vänner i Borås. Det var väldigt kul att prata med dom och en fika är redan inplanerad till nästa vecka :)

Kram till alla vänner där ute :)

1 kommentar:

  1. Vad jätteroligt att du har börjat blogga! Var inte riktigt säker på att det var du först. :-)
    Puss och kram på dig gumman!

    SvaraRadera