lördag 16 april 2011

Punkt 11, mina syskon

Jag hoppar lite i punkterna för en del av dom är verkligen inte roliga att varken läsa eller skriva om.
Så idag blir det punkt nr 11 som ska handla om mina syskon.
Jag har två syskon, en bror och en syster. Börjar att berätta om min bror, han är ju äldst.

Min bror:
Min bror är min trygghet, jag älskar att prata med honom när livet är tufft. Han ger mig kanske inte de bästa svaren eller råden man kan få men det spelar ingen roll. Han ger mig en trygghet bara genom att lyssna och bara genom att finnas där. Jag vill egentligen inte att hans ego ska växa för mycket men älskade bror om det är någon jag ser upp till så är det dig. I mina ögon ser jag en otroligt smart person, du kan så mycket om allt. Det kanske är du som fick mammas allmänbildning :) Du har en fantastiskt vacker familj och man kan se dig i dina barn. Jag är stolt över hur bra du lyckats i livet.
När vi var yngre så var vi ganska ofta ute och festade tillsammans, inte alltid populärt då jag alltid blev väldigt överbeskyddad av min bror. Inte en enda kille fick komma nära :) Men det var heller aldrig någon som fick göra mig illa för då var du snabbt där och skyddade mig :) (detta var när jag var ännu mindre.)
 När jag var liten smög jag in i min brors rum när han inte var hemma och lyssnade på hans LP-skivor. Jag räddade hans nallar, min bror brukade ta ur innehållet ur nallarna och stoppa i fallskärmar och kasta dom ner för klippor. Hans apa snaggade han men jag räddade dom alla tillslut :)


Min syster:
Min syster är en helt otrolig person, hon slutar aldrig att imponera på mig. Allt hon bestämmer sig för att göra blir alltid så bra. Hon gör allt hon tar sig för till 100%. Detta är en egenskap som jag beundrar så otroligt mycket. Min syster skulle verkligen kunna förvandla en koja till ett slott. Eller en otroligt trött syster till en prinsessa :) Min syster är också en stor trygghet, och där kan jag få råd och jag kan klaga på saker och hon förstår. Det är så skönt att kunna ringa till någon och bara veta att de kommer att förstå. Jag har alltid sett upp till min syster, när jag var liten ville jag ha likadana kläder som henne och när hon började sminka sig härmade jag henne. Jag har alltid velat vara som min syster :)
Ibland kan vi sitta i telefon med varandra och följa ett helt program på tv och inte säga ett ord :) Jag älskar våra skrattanfall båda sitter och skrattar så att tårarna sprutar men inget hörs, det finns ingen som jag kan få såna otroliga anfall med. Dessa skrattanfall kommer oftast vid matbordet :) Min syster bor 50 mil ifrån mig och det gör lite ont i mitt hjärta att hon är så långt bort, Lillstrumpan behöver ju sin Systeryster. När vi var små fick vi för oss ganska många dumma idéer, tex försökte vi lära oss namnen på alla i handbollslandslaget under en period, en annan period bestod i att kolla på skräckfilm med lampan släckt. Dum grej då ingen av oss gillade det. 

Slutsatsen av det hela är att jag älskar mina syskon av hela mitt hjärta.

4 kommentarer:

  1. Åhhh va fint skrivet.
    Älskar er båda!

    Kramar kramar

    SvaraRadera
  2. haha.. det var nog jonas som fick mammas allmänbildning.. jaha tack då.. vad fick du å jag?

    Kommer du förresten ihåg att vi vid något tillfälle var så rädda att vi hämtade både kniv och brödkavel i köket för att våga gå ut i groventren.. tror jonas var med då också :)

    Ja handbollstiden var kul, skräckfilmsperioden var tung men oj vilket minne haha

    Systeryster (raggsockan) saknar sin lillstrumpa med ska du veta. Drömmer om att få komma hem igen en dag så vi kan hitta på saker tillsammans igen! Snart ses vi.. som de nördar vi är ;)

    ÄLSKAR dig

    SvaraRadera
  3. Du förresten.. stackars rosa pantern kunde du väl inte rädda? Har för mig att jonas la honom på huggkubben och gjorde många delar av honom :S Stackars rosa pantern / K

    SvaraRadera
  4. Haha jag har nog förträngt rosa pantern. Och kommer heller inte ihåg kaveln och kniven. Båda upplevelserna var väl för traumatiska för mig hahah
    love U

    SvaraRadera