måndag 25 april 2011

Böcker...

Jag har ju solat en del nu när det varit så varmt och då läst en hel del böcker. Då jag inte har råd att gå och köpa några vettiga saker lånade jag några av min mamma. Hon hade ett par Danielle steel böcker och de var de enda jag ens kunde tänka mig att läsa då jag inte gillar deckare. En del böcker har ju fantastiska budskap och är underbara att läsa men samtidigt är de så fruktansvärt overkliga. Ingen kan bli så perfekt eller ha det så perfekt som i böckerna. Jag kan bli riktigt irriterad på att dom kan föda barn på mindre än en timme och det hela verkar ju bara vara romantiskt, hallllllååååå lägg in verkligheten i det liksom. Nu har ju jag inte fött några barn men jag har ju hört hur det kan vara och ingen jag känner har kläckt ut det på en timme. Sen har jag lite svårt för att alla alltid är så perfekta, även deras födelsemärken sitter ju liksom på rätt ställe. Alla har lyckats hitta exakt rätt jobb och alla ser ut som prinsessor och alla träffar sin prins på det mest romantiska sätt. Då ska vi se, i verkligheten träffas de flesta på jobbet eller i skolan. Och nu ingår även internet i de vanligaste sätten att träffas och allvarligt vad är romantiskt med det???? Sen kan det ju självklart bli romantiskt efter men just att träffas så är inte romantiskt. Ta det inte fel nu, jag älskar verkligen romantik och allt det som hör till. Därför jag läser alla dessa romantiska böcker och ser på oändligt mycket söta filmer. Och oftast så blir jag glad över dessa söta budskap som böckernas kärlekshistorier ger, men just dessa böcker blev lite för mycket :) Imorgon kommer jag iof att ligga i solen igen med ytterligare en töntig kärlekshistoria.
Sån är jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar