måndag 4 april 2011

Vildvittror och trädkramare....

Idag är ju ännu en ledig dag och för att fylla mina dagar tar jag långa promenader :) Detta är ju en positiv sak och under promenaden kan man tänka rätt mycket och filosofera om livet. Idag gjorde jag dock inte så mycket av det, utan jag letade vårtecken och andra spännande saker.
Hittade väl inte så mycket mer än skärp och lera men men :)
När jag strosade runt på min slinga som jag verkligen gillar, eller strosa är väl fel ord då jag faktiskt försöker få motion också. Så när jag gick i rask takt på min slinga och insåg att det ännu inte fanns så mycket vårtecken började jag att titta på annat.
Jag gick förbi en sjö och ju närmare jag kom desto mer lät det som att jag skulle bli attackerad av vildvittror men när jag kommer dit inser jag att det bara är massor av skrattmåsar. Borde inte dessa fåglar låta lite bättre än en vildvittra???? Jag tycker trots vildvittrorna att det är underbart att vandra förbi sjön och se alla fåglar, jag är inte en av de personer som är rädd för fåglar.


Nu kom jag på ett roligt minne, min syster kanske inte blir lika glad när jag berättar detta men hon får stå ut :)
När vi var små hade våran morfar gäss, min syster är inte direkt förtjust i dessa fåglar utan var vad jag kommer ihåg var hon ganska rädd för dom :) Jag var inte ens lite rädd när jag var liten. När vi gått av bussen kunde jag och min syster ibland vara osams och när vi då skulle passera gässen så gick jag bara medan min syster tvekade och sen hörde jag "om du hjälper mig förbi dom lovar jag att vara snäll hela dagen " hihi. (love u systeryster)
 
Ja iaf jag fortsatte min promenad och började titta på träd när jag lämnat fåglarna, hade jag haft kameran med mig hade ni fått se flera underbara träd jag hittade i skogen :) Kanske lite knäppt men jag hittade ett som såg ut som sockerdricksträdet i Pippi och ett som någon hade ristat hjärtan i. Jag kunde inte hjälpa att tycka att de olika träden vara ganska fina :)


Kan ju vara så att jag faktiskt borde skaffa mig ett jobb nu innan jag blir galen :)

2 kommentarer:

  1. Hittade du sockerdricksträdet?! :) Så gott! Låter som en mysig promenad, trots vildvittrorna! Idag var vår ute! :)

    SvaraRadera
  2. Vadå rädd? jag? näää... faktum var att dom ju faktiskt jagade efter hästen så hon var också rädd.. Och tuppen var ju tom morfar lite skraj för :) Vet att jag tog en lång omväg via dammen för att inte behöva se den hemskingen.. Men däremot var jag inte rädd för den farliga baggen Gunde :D Härliga minnen...

    SvaraRadera