tisdag 26 april 2011

Fladdermus...

Idag när jag satt i solen och pratade med min underbara syster i telefon såg jag en fågel som verkade lite konstig. Jag tittade på den en stund och tänkte att det kanske inte var en fågel utan en fladdermus. Det kändes inte så troligt eftersom det var mitt på dagen men jag hade rätt. När jag skulle försöka förklarar för syster hur den såg ut sa jag, ursäkta språket nu men den såg ut som en bajskorv med genomskinliga vingar. Det låter ju kanske inte så troligt men så var det. Syrran som satt vid datorn googlade snabbt fram att det troligtvis var en mustaschfladdermus. Att vara ute hos mamma är som att vara med i mitt i naturen, fladdermöss, rådjur, nyckelpigga, extrema mängder med spindlar och en massa andra kryp som jag inte känner till :)

Ni ser väl vad jag menar med det jag sa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar