tisdag 8 mars 2011

Vårtecken...

Idag har jag sett och känt en massa vårtecken som jag tänkte dela med mig av. Punkt nr fyra kommer jag lovar men det blir senare idag :)
Jag har städat min lägenhet och jag lämnade fönstret öppet en liten stund, det var riktigt skönt att få in luften och solen i lägenheten. Det måste ju vara ett vårtecken haha.
Jag bestämde mig sen för en promenad till affären och bara det att jag valde den affären som ligger längst bort måste ju vara ett super tecken på att det är vår och man vill vara ute.
När jag gick spanade jag efter blommor, jag vet att det är för tidigt men bara känslan av att spana är ju ett tecken. Sen kom det en motorcykel wiii super tecken på att våren är här. Jag hade för första gången på väldigt länge ingen mössa på mig och jag hade satt upp håret i en frisyr. Mössan låg säkert i fickan men jag behövde aldrig ta på mig den :) Vantarna var på men det gick att ta av dom till och från. När jag väl kom till affären fick jag iof den tråkiga löpsedeln mot mig att nu kommer mer snö och kyla :( Så nu är jag nere på jorden igen och inte ute och svävar bland vårtecken haha. Mössan och vantarna är inte nedpackade utan finns tillgängliga ändå fram till den riktiga våren kommer :)

Jag passar på att sätta in en bild på ett klart vårtecken. Jag är lite konstig men maskrosor är på ett sätt en av de finaste blommor som finns :) Detta är ju helt och hållet min åsikt.
 

2 kommentarer:

  1. Jag vill verkligen bo hemma nu.. alltså i asås igen. Då hade jag kunnat gå med dig i solen.. jaja nu bor jag här å jag får svara på din blogg istället :) Kul att läsa vad du gör..

    Kramis från big K

    SvaraRadera
  2. Jag har egentligen aldrig tänkt på att maskrosor skulle vara fina, men dem är ju gula som solen och lyser upp. Fast jag gillar dem nästan mer när dem är överblommade och precis redo att ge sig av med vinden. I mina ögon är dem så vackert melankoliska på nåt vis just då. Dem bär på någon typ av symbolik hur man än väljer att se på det när vinden tar tag i dem. :)

    Anyway...underbart med alla vårtecken. Mc är ju definitivt ett av dem bästa vårtecknen. ;)

    Kram

    SvaraRadera