söndag 6 mars 2011

Tack!!

Blir ingen punkt 4 idag utan idag får jag nog hylla några av mina vänner som fick ställa upp lite extra. Det hela började med att jag var på jobbet idag och insåg att min kollega hade en likadan jacka som mig, detta kom jag på när jag råkade sätta på mig den istället för min.
Tänkte inte mer på det utan tog på mig min jacka och tog bilen hem till lägenheten 2,5 mil bort. Kommer till affären och inser att jag hade ett missat samtal och ska då leta fram telefonen..... borta. Hällde ut hela väska och letade överallt i bilen, tills jag helt plötsligt komme rpå att jag måste ha lagt mobilen i min kollegas jacka :(
Går in och handlar det jag ska ha och försöker komma på en lösning, min kompis M bor bara några hundra meter från mig. Så jag sprang hem till henne för att få låna telefon, det är väldigt roligt att överraska folk när de minst anar det :)
Väl där fick jag ringa jobb och få reda på om den låg där och det gjorde den ju. Sen blev det till att försöka hitta en väckarklocka men det visar sig vara helt omöjligt, det finns inte många människor som idag äger en vanlig väckarklocka. Jag fick iaf tag i en annan kompis J som jag skulle träffa senare på kvällen, hon säger att hon har en gammal mobil med ett extra kort i som nog ska hålla en vecka till wiiiiii. Nu kommer jag att Vakna imorgon tänker jag men sen visar det sig att mobilen inte har så mycket batteri och jag kommer att vakna tio gånger i natt för att se så inte mobilen dött. ( ja så fungerar jag) Men nu kom jag på att min syster har lagt sin gamla trasig laddare i min lägenhet och jag visste inte om jag skulle slänga den. Så letade fram den och visst passade den perfekt. Så idag vill jag säga Tack till

M som var hemma och lät mig låna telefonen,
J som lånade mig sin telefon
Syster som la sin gammal laddare hos mig.
Ni är alla underbara människor. Puss på er

2 kommentarer:

  1. Fick jag vara med på ett hörn.. Skönt att kunna hjälpa såhär långtbortifrån utan att behöva göra något alls ;)

    Tur att allt ordnade upp sig då..

    Puss på dig lilla gurkan

    SvaraRadera
  2. Haha tänk så det kan bli. Härligt att det löste sig. :)

    Kram J.

    SvaraRadera