måndag 21 mars 2011

Vad är kärlek....

Vad är kärlek…
Jag tycker att det är oerhört svårt att skriva ner vad kärlek är, samtidigt finns det ju en massa att säga om just kärlek.
För mig är kärlek så otroligt mycket, kärlek till syskon, föräldrar, djur, saker, mat, vänner, årstider, dans, sol, regn och en massa mer. 
Jag tror inte man kan begränsa kärleken utan den ska få vara fri för alla. Alla ska få känna kärlek till det som de anser vara viktigt.
Kärlek är inget man kan ta på enligt mig, utan något som finns inuti. Det där extra lilla pirret som säger att det man känner är något speciellt, eller den där extra känslan som gör att något blir lite mer speciellt än något annat. 
Jag hoppas att alla människor på ett eller annat sätt får uppleva kärlek. För även om jag inte vet exakt hur man ska förklara det, så vet jag att det är en fantastisk känsla.


1 kommentar: