torsdag 10 mars 2011

cravings...

Igår var jag ute och fikade på kvällen, fikade dock inget sött alls. När jag sen kom hem var jag så sötsugen men jag har ju aldrig sånt hemma för då skulle det ligga i magen direkt. Jag tänkte ju först att det försvinner snart, satte mig och kollade tv men kände att jag det bara växte. Jag hämtade lite morötter för det tänkte jag kan ju hjälpa, sen hämtade jag mer morötter och lite gurka. Hjälpte det? nej självklart inte. Jag tog en knäckemacka men det hjälpte inte heller. Då kom jag på att jag hade Loka päron i kylen och vatten ska man ju dricka om man är sugen på något för det ska ju enligt alla experter hjälpa så otroligt bra. Jag hällde i mig resten av flaska det vill säga kanske en halv liter. Väntade en stund på att vattenmiraklet skulle inträffa men det gjorde det inte. Jag var alltså fortfarande sugen på något sött.
Jag gjorde lite te med honung i för det är ju sött så det borde ju hjälpa men icke. Nu börjar jag bli lite irriterad på mig själv och tänk nu att det har gått nästan 4 timmar och inget verkar hjälpa. Gick ännu en gång ut i köket och då hämtade jag havregrynen. så det hela slutade med att jag satt och åt mina fiber havregryn med en tesked direkt ur paketet. Det är inte ett dugg sött men det hjälpte :) Så när ni känner att ni behöver något sött ta hellre några skedar havregryn.





Ska ju snart skriva om punkt fem också men jag anser den vara svår, så jag väntar några dagar tror jag. 
Gå från vad bjuder jag på till vad är kärlek är inte direkt enkelt haha 
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar