måndag 30 maj 2011

Husmorstips...

Idag har jag testat ett nytt husmorstips, eller det är väl egentligen inget husmorstips alls men det får funka. Jag kan ju inte bara lämna ett tips här så jag har valt fem bra saker man kan testa hemma :)

Tips 1: istället för att göra vatten med citronskivor eller gurka kan man riva ingefärsrot och blanda i. Vattnet får en god smak och det är nyttigt. Detta har jag druckit idag och det var riktigt gott :)
Okej det var kanske inte mitt tips egentligen, jag har fått det av en annan men jag tar åt mig äran :)

Tips 2 är till alla tjejer där ute som rakar benen. Om man har problem med att det kliar när håret växer ut kan man innan rakning smörja in benen med balsam. Balsamet mjukar upp hårstråt och det blir inte lika irriterat när det växer ut igen. Detta är ju kanske inte heller mitt egna tips, jag måste ju ha fått det från någon tidning eller nåt men eftersom jag inte kommer ihåg tar jag åt mig äran ännu en gång.

Tips 3 har jag inte testat men om jag får en irriterande finne så ska jag prova.
Om man får en finne kan man krossa en värktablett i en matsked sprit och lägga på, då ska finne tydligen försvinna. Jag har ju inga bevis på att detta ska funka men testa gärna. Jag tar inte åt mig äran :)

Tips 4 om man solat för mycket som jag vet att vissa av mina vänner och jag kan göra. Då kan man lägga på tomatskivor eller rå potatis och det ska lindra. Har inte testat men ska göra detta i sommar om jag råkar sola mer än vad man ska.

Tips 5 Jag äter ju iof inte lök men om jag nu måste använda det så gråter jag i massor när jag ska skiva och hacka den. Om man gör detta kan man suga på en sockerbit under tiden. Det ska tydligen hjälpa, jag kommer nog inte att testa detta för jag gillar ju inte lök men jag får ju lov att ge er lökälskare en tips också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar