fredag 27 maj 2011

Positiva tankar i en tråkig period...

Lilla jag tycker att allt är lite tråkigt just nu, det händer inget som gör att jag känner att jag kommer framåt i livet. Jag har dock lärt mig att man alltid ska försöka hitta positiva saker i livet och tänka på dom när man känner att allt är tråkigt.
Så idag har jag suttit och tänkt på kommentarer som fått mig att känna mig speciell eller fått mig att skratta, kommentarer som fastnat liksom.

Kommentar nr 1: Jag tänkte tillbaka på min bal och när min dejt såg mig, hans ögon sa allt men ändå så sa han "oj vad vacker du är" kommentaren gick rakt in i hjärtat och den sitter ju uppenbarligen kvar där idag.

Nr 2: För inte alls längesen var jag och en kompis ute och drack ett glas vin, vi hamnade bredvid ett par yngre killar. Jag satt och pratade med en av dom en stund sen gick han. Efter ett par minuter var han tillbaka och satte sig bredvid mig och sa "du är inte sugen på lite lammkött ikväll?" Jag tyckte att kommentaren var så underbar, men tyvärr fick inte lammköttet något :)

Nr 3: För flera år sen tror att jag gick i gymnasiet var jag och en kompis på ett disko eller liknande. Jag ser att hon lämnar killen hon träffat ett tag och kommer fram med ett stort leende på läpparna och säger "han sa att jag luktar godare än kebab" Underbar raggnings replik.

Nr 4: Ett tag umgicks jag mycket med min systers dåvarande pojkvän och hans kompisar och en kväll var en kille med när vi hade någon form av fest. Han sa " du har såååååå snygga vader" En konstig fras enligt mig och jag tror faktiskt aldrig att han då hade sett min vader utan byxor på , jag kunde iaf då inte minnas att jag haft shorts eller kjol på mig när han varit med :) Men ett underbart minne :)

Nr 5: Bästa kommentarerna i deppiga perioder måste ju ändå vara om hur snygg man är. En kille jag dejtade en gång satt och spelade tv-spel medan jag filade mina naglar. Han pausade spelat och tittade på mig som bara en person som tycker om dig kan göra och säger "Är du alltid såhär snygg?" Jag glömmer aldrig den kommentaren, även om det gick åt skogen med killen så värmer kommentaren mitt hjärta fortfarande.

Har ni fått några underbara kommentarer, något som fått er att le eller fått hjärtat varmt??

Bara att fortsätta le när man kan få så underbara kommentarer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar