torsdag 22 mars 2012

Sorgligt...

Igår kom jag lite tidigt till stationen men tåget stod redan inne så jag gick och satte mig. Efter en stund ser jag att det kommer en tjej med en blombukett. det är uppenbart att hon väntar på tåget som ska inkomma på spåret brevid mitt. Jag kan ju inte låta bli att titta för jag vill så gärna se vem som ska möta henne. Tåget kommer och det fullkomligt forsar ut folk. Hon är smart och har ställt sig vid den första dörren så att ingen kan passera henne. Hon spanar och jag spanar, folk går förbi i långa led typ världens längsta tåg kändes det som. Tillslut börjar folket ta slut bara enstaka personer passera och nu är det en minut kvar tills mitt tåg ska gå. Vill ju så gärna se vem hon ska träffa. Efter ytterligare en stund är folket helt slut och tjejen står kvar med sina blommor men det kom ingen som skulle få dom. Hon vänder om och går igen och då åker mitt tåg. Jag undrar vem det var som inte kom...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar