fredag 20 april 2012

Två socionomer analyserar...

I onsdags skulle jag träffa min vän CK för en fika, vi träffades i brunnsparken och tog närmaste fik och där satt vi bra i flera timmar.
Samtalsämnena avlöste varandra och de analyserades i massor, jag kunde lyfta problem som jag har och CK vände och vred och komma med råd och tips. Sen var det hennes tur att fråga så analyserade jag, det var en toppen fika och jag var så fylld med energi efter och sov skönare än jag gjort på länge. CK vågar verkligen säga till mig och analysera saker som jag kan fastna i som kanske inte är så bra för mig. Jag vet att hennes råd är menade som snällhet och jag tar aldrig illa vid mig. Hon är också väldigt olika mig vilket gör att hon ger råd som jag inte hört innan eller själv tänkt på.
Tänk vad vänner är bra att ha...
Så ett speciellt tack till underbara CK som verkligen fått mig på bättre tankar..sen ett tack till alla andra underbara människor i mitt liv som får mig att le och sätter lite guldkant på vardagen..

En annan sak vi diskuterade var att människor är så dåliga på att bekräfta varandra. Nu är har jag tagit det som en lite utmaning att jag ska se andra människor och ge mer komplimanger och vänlig ord. Jag vet själv hur glad jag blir när någon ser mig lite extra eller märker min nya tröja :)

Så ut och se människor i helgen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar