torsdag 16 februari 2012

Tjuvlyssnare...

Ja sån är jag, när jag sitter på tåg eller spårvagn lyssnar jag alltid på andras samtal och tro mig jag får höra både roliga, idiotiska och fantastiska saker.
Idag var det en kille som har kört sin bil i 210 km i timmen och hade missat en skylt om vägarbete och höll på att köra in i de bilköer som då hade bildats. Jag blir bara så fruktansvärt irriterad på denna kille, han sa liksom att typ "jag kunde kört ihjäl mig och liknande" men vad &/%&¤&) du tänker möjligen inte på de andra du kunde kört ihjäl?????????? Hur fort du kör är ju ditt val men den du kör in i har inget val... tänk på det.

Så för att pigga upp det hela lite så tar  vi en rolig historia med, detta hände för kanske två veckor sedan. Jag hamnade på tåget hem bredvid en grupp damer som varit på kurs i Göteborg. En del av dem var mycket trötta och somnade på tåget. Deras kollegor tog kort med sin IPhone medan dom sov, detta tycket jag var lite roligt. Men det roligast var att damen bredvid mig gör en ordentlig snarkning och sen vaknar till inga av dom kunde hålla sig för skratt och inte jag heller. Försökte gömma mitt ansikte i halsduken och små fnissa för att hon inte skulle se men jag var rätt körd :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar