torsdag 23 februari 2012

Be careful what you wish for cause you just might get it all...

Ja ibland stämmer detta väldigt bra. För ett par dagar sedan satt jag på jobbet och önskade att jag fick bli lite sjuk så jag kunde få vara hemma och sova. Ja nu blev jag väl iof inte lite sjuk utan riktigt mycket sjuk, så så mycket sömn har det inte blivit men sjuk blev jag. Sen skriver jag här på bloggen att jag hellre vill ha magsjuka ja men fint det innebar att jag fick sitta uppe och spy på natten, nu var det ju visserligen inte magsjuka utan troligtvis bara en del av influensan jag fått. Det jag vill säga är att vissa saker man önskar sig kommer fort medan vissa aldrig kommer. Varför kunde inte min önskan om en pojkvän komma eller önskan om att hitta på mer saker på fritiden, eller mer pengar att köpa roliga saker för, eller ett bättre självförtroende som jag önskat ett bra tag. Varför kom inte dessa saker istället??
Jag tror om jag ska analysera mig själv (vilket kan vara bra då jag alltid analyserar alla andra) att så fort jag önskar en pojkvän så kommer följd tanken att jag aldrig kommer att hitta någon. Om jag önskar mer att göra på fritiden kommer tanken direkt med vem skulle jag göra detta? om jag önskar bättre självförtroende går det super bra så länge jag är själv med min spegel men så fort jag går utanför dörren börjar jag jämföra mig med andra. När jag önskade mig sjuk fanns det inga andra tankar så jag motarbetade inte mig själv liksom. Jag vet inte om det kan ligga något i min egen analys och gör det det så kommer jag aldrig få en pojkvän hahahah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar