tisdag 21 februari 2012

Hellre magsjuk än ont i halsen...

Ja jag har insett det nu, jag är hellre magsjuk än att ha ont i halsen. Är inne på min tredje dag och min diet består av halstabletter, alvedon, glass och en massa kolsyrad dricka. Då halsen gör sjukt ont har jag fått äta halstabletter med max femminuters pauser. Detta har gjort att jag idag inte kan äta en enda halstablett då min tunga inte klara av dom längre utan har börjat gå sönder. Jag kan heller inte äta fler piggelin då mina läppar inte riktigt tål något i dom och svider och har svullnat upp. Så nu är det mest bara alvedon och dricka som går ner. Magsjuka går ju iaf över på ett par dagar men detta sitter ju i och vägra ge sig. Och det är ju inte bara så att jag har sjukt ont i halsen utan jag kan inte röra mig heller då mina luftrör är så täppta att så fort jag går ens lite är det som att ha sprungit ett maraton. Mina öron är svullna så jag hör inte så bra som jag brukar. Sen får jag även hostanfall minst en gång i timmen och dom gör både ont och är äckliga då jag tydligen har grymt mycket slem i mina kropp just nu. Så min slutsats är iaf att jag hellre hade tagit en magsjuka på tre dagar än detta :)


2 kommentarer:

  1. Usch vad är det du har dragit på dig egentligen. :(
    Fast jag vet i 17 alltså...att spy är så himla otrevligt och man känner sig sååå ynklig. Det är som att välja mellan pest eller kolera.
    Hoppas du blir bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Undrade precis vart du hade tagit vägen. Synd om dig! Jag väntar på sejmtajm när du är tillbaka ;) bamsekramen!!

    SvaraRadera