torsdag 26 januari 2012

Saker som får mig att må bra...

Det är ju faktiskt vinter nu och man kanske är lite trött på jobbet (eller mycket) och kanske är man lite allmänt seg. Då började jag iaf att fundera på vad som gör att jag mår bra.

1. Längtan, att ha något att längta efter tex min resa till Jokkmokk i nästa vecka eller min resa till Malta i slutet av mars :)


Här ska vi bo :)

2. Kramar från allt och alla det är kärlek och det gör mig glad och när jag är glad mår jag bra :)


3. Sjunga, när vi sjunger blir vi glada och när gladhormonet oxytocin utsöndras sänks stressnivån i kroppen. Dessutom ska sång förbättra minnet, sänka blodtycket och stärka immunförsvaret. Bra för mig då att jag sjunger och har ett singstar.



4. Regelbunden träning renar kropp och psyke, stillar din själ och är själva grovgrunden till bra hälsa! Tränar ju just nu inte direkt galet mycket men lite blir det allt :)

5. Luft, bara åtta minuter utomhus i kontakt med naturen höjer och verkar utlösa omsorgskänslor för andra människor, enligt amerikanska forskare. Ja det är ju bra att jag går till och från tåget nästan varje dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar