torsdag 19 januari 2012

Pärlor i Sverige...

Jag har inte rest runt speciellt mycket i Sverige men jag har ändå lyckats hitta några pärlor. Nu är det snart dags för mig att åka till Jokkmokk igen och då tänkte jag att jag får lista favoriter i Sverige.

Favorit nr 1: Jokkmokksmarknad
Denna underbara plats, jag går runt i underställ och termobyxor, alla är trevliga och stämningen är på topp. Jag sover som en lite ängel då all luft och naturen tar på krafterna. Renar springer runt i skogarna och på vägarna och man åker hundspann på sjön. Själen mår bra i Norrland kan jag lova, därmed är detta en favorit plats.



Favorit nr 2: Sunne Värmland
Jag älskar Sunne, kan delvis vara för att en vän bor där men inte bara. Attityden hos människorna är så mjuk och underbar. Man hälsar på alla även om man inte känner dom, vinkar när bilar kör förbi om man är ute och går. Det är alltid lungt och gästvänligt och man känner sig välkommen.

Favorit nr 3: Västkusten
Behöver jag säga mer? Älskar inte alla västkusten?

Favorit nr 4: Delar av Helsingborg
Jag bodde där i 2 år men blev aldrig riktigt hemma i staden men det finns pärlor som ska nämnas. Gröningen tidigt på morgonen innan allt folk vaknar är helt underbart. Man vandrar fram längs havet och fåglar kvittrar, båtarna är påväg över till Danmark och man kan bara njuta av att gå där. Älskade mina morgonpromenader på gröningen. Även 50-tals fiket är ju en plats som måste besökas om man tar sig till Helsingborg, tror att det heter Ebbas.


bryggen vid gröningen

Det var mina pärlor för idag :) Finns garanterat många fler.

1 kommentar:

  1. Du är min pärla. Hoppas du har en fin söndag. Ses imorgon.

    SvaraRadera