tisdag 6 september 2011

Boktips...

Jag vill gärna ha lite boktips, jag är ju nu en pendlare och läser ofta på tåget för att inte somna :)
Tänkte också at jag ska lämna lite boktips till alla som läser min blogg.
Under sommaren ville jag läsa någon bok som "man måste ha läst" så jag valde efter tips från min mamma grottbjörnens folk. En otroligt bra serie med böcker jag läste alla på åtta veckor, och det är ju inte direkt tunna böcker :)
Sen fick jag under sommaren låna  två böcker av min kompis M, den ena var " En flicka som heter Alice" mycket bra bok.
Sen fick jag även låna Alkemisten av Paulo Coelho, hans böcker är ju kända för att ha budskap i sig. I alkemisten var det inte svårt att se men i den andra boken som jag läste ut idag på tåget var det lite annorlunda. Idag läste jag iaf ut "segraren står ensam" jag måste säga att jag gillar hans böcker. Har även sett filmen "Veronica bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho också den med en fint budskap. Så gillar ni såna böcker rekommenderar jag att ni läser några av hans böcker :)


Läs om ni ännu inte gjort det :)

1 kommentar:

  1. Har du inte läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret... så är det ett hett tips från mig att göra det. :)

    SvaraRadera