torsdag 30 juni 2011

Ord...

Har ni tänkt på hur mycket vackra och roliga ord som finns? Det har jag gjort nu det sista.
Här är mina favoord:
Magiskt, bara känna på det, något som är magiskt måste ju vara hur bra som helst :)
Underbart och härligt är två andra ord som jag använder en del just nu. Alla positiva ord är väl egentligen fina :)
Försöker också att ersätta alla de fula ord man kan ta till ibland istället använder jag groda och apa, vilket kanske inte är så trevligt för dom djuren.  Grobian använder jag också när något går fel eller jag blir förbannad, ganska mysigt ord att säga :)

Om man börjar tänka på ord så finns det ju ganska många roliga ord också tex,
Kroppkaka

Pickalurven 

Rumpstek 

Vårtgård

Oomkullrunkelig, allvarligt har jag ingen aning om vad det betyder hihi

Tjoflöjt

Fick i veckan höra av en vän att jag måste vara det åttonde underverket, det är ett ord som jag alltid kommer att bära med mig nu :)

Man kan göra ordtavlor om sig själv om man ber sina nära och kära att beskriva en med ett ord var. Om man nu inte vill ha tavlan uppe så mår man iaf bra av att höra orden :)

Puss på er och ta hand om er :)



3 kommentarer:

  1. Du menar alltså att det finns ett ord som heter oomkullrunkelig. :D Jösses!
    Är det en kille som inte går att runka omkull tro? :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha det var en bra förklaring, måste nog kolla upp den rätta betydelsen. Även om din var bra tror jag inte att den är rätt :)

    SvaraRadera
  3. Haha nä den bör nog inte vara rätt men man undrar ju. :D
    Let me know om du finner svaret.

    SvaraRadera