torsdag 9 juni 2011

Jag blir förbannad...

Igår åkte jag bil till jobbet med radion på och på nyheterna pratades det om de riksdagsledamot som hade fått lämna sina positioner efter valet senast. Om de inte hade ett jobb fick de pengar av riksdagen att leva på. Nu nämndes inga summor men jag kan mycket väl tänka mig att det inte är samma summa som jag får av a-kassan.
Jag blir faktiskt förbannad över detta, är riksdagsledamot värda mer som människor än vad jag är?? Är det verkligen rättvist att ha helt andra regler för dom än för oss andra. Varför inte skapa en a-kassa för dom också, och sluta göra skillnad på människor. Varför ska dom kunna glida runt och bara få in pengar när jag får kämpa vissa månader för att få pengarna att räcka. Jag har det inte ens så illa utan jag vet att jag alltid klarar mig men vad händer med dom som inte kan det??? Är Man verkligen mer värd för att man jobbat i riksdagen mot om man jobbat med tex barn eller äldre???

Jag är helt enkelt lite förbannad på orättvisorna i samhället just nu.
Nu har jag klagat av mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar