måndag 18 juli 2011

Barnprogram...

På det jobb jag har nu under sommaren får jag titta ganska mycket (alldeles för mycket) på barnprogram. Jag har kommit fram till att de är helt katastrof, gillar iof sommarlovsmorgon men den kan aldrig tävla med Tippen.

Alltså de barnprogram som finns nu är ju meningslösare än meningslösa, nu kommer jag inte på något specifikt program för dom är inte värda att minnas.
Jag saknar Disneydags, Bumbibjörnarna och Trasdockorna, okej saknar är väl lite att ta i för jag hade nog inte tittat på det om det gick nu heller. Är ju trots allt lite för gammal för det :)


 

 

 

Att va' söta men lika som bär vad är det o ha?
Lite annorlunda är inget fel o va'
Om man är av en annan sort
Varför ska man kastas bort?

Lite trasiga
och knasiga!
I vårt trasdocksgäng
Lite trasiga
och knasiga!
Det är vår refräng

Är din näsa sned
eller armen ur led
och din tå är gul och blå
"lappri" säger trasdockan
- Du är lika bra ändå

Underbar ju :)

 

Bumbibjörnarna :)

 










Dr Snuggles 






Fjant är ju en favorit också :)

2 kommentarer:

  1. Dr.Snuggles är riktigt bra grejor! Bratz och Byggare Bob har ingenting på Inspector Gadget och Skrotnisse :D

    SvaraRadera
  2. I love trasdockorna, inte för att jag minns mycket av dem men låten sitter fortfarande. :)

    Sen fanns nån tecknad serie om kroppen som utspelade sig inne i kroppen, där dem goda slogs mot dem onda bakterierna och virus osv.

    SvaraRadera