onsdag 15 augusti 2012

Miami...



Ja jag lovade för längesedan att jag skulle blogga om Miami, men pga en extrem jetlag så blev det liksom inte av utan jag sov istället. Jetlag av en annan värld skulle man kunna säga, jag mådde så sjukt dåligt ett tag trodde jag att jag skulle behöva uppsöka läkare. Men efter att ha sovit i nästan 12 timmar både svensk och amerikansk natt så vände det, tog bara två veckor innan jag var normal igen :)

Här följer lite bilder på Miami iaf...

Mina fötter på Miamibeach...


Gubbe som alla dagar gick och leta värdesaker i havet med en metalldetektor :) Jag tyckte att detta var mycket intressant. Kan tänka mig att många tappar ringar och sånt men vet iof inte om de lyckas få ihop så mycket pengar på detta, kanske bätter med ett riktigt jobb :)

Om man kollar himlen på kortat innan så var det ungefär så det såg ut varje dag, över staden var det svart över havet helt blått. Man kunde ligga och sola och även kolla in blixtarna som var i dessa moln. Visst brakade det loss sen också men värsta ovädren men då satt jag på en restaurang eller låg i min säng.

Största drinken jag någonsin druckit, det var nästan en liter drink och varken jag eller M behövde mer efter denna. Vi skrattade och fnissade som små tonåringar haha. God var den men otroligt jobbig att dricka upp.

Key West, Usa sydligaste stad. Och här var det lite snobbigare än i Miami.

Poolen och hotellet som jag egentligen inte bodde på men hängde här med de andra varje dag.

Bilden tagen från hotellbaren, så underbart att sitta där och dricka en öl och bara njuta av livet med denna utsikt.

90 Miles till kuba, inte konstigt att det var så många militär båtar och flygplan som cirkulerad runt Key West, dom vill inte ha in mer kubaner. Tycker att man borde kunna se Kuba men jag lyckades inte. Detta var tidig morgon och jag tog min morgonpromenad in till de lite mer lyxiga ställena i Key West, jag bodde i slummen haha



1 kommentar:

  1. Ser ruskigt nice ut! Finns det ens slumkvarter i Miami? Räknas alla hotell under fem stjärnor dit eller? :) vad sägs om att byta namn på bloggen till jetlagged?

    SvaraRadera